Wydarzenia - Parafia Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żywcu

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

WYDARZENIA

ZMARŁA  s. Agrymira Drebot.

W Oświęcimiu 17 sierpnia zmarła w 84 roku życia siostra Agrymira Drebot serafitka. Przez kilkadziesiąt lat posługiwała w zakrystii naszej konkatedry. Pogrzeb odbędzie się w klasztorze w Oświęcimiu w piątek 20 sierpnia o godzinie 11:00.

Piesza Pielgrzymka Żywiecka na Jasną Górę

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych pielgrzymką do Częstochowy na dedykowaną stronę pielgrzymki.

Tam będą dostępne wszystkie bieżące informacje o pielgrzymce i zapisach.

tlo 2018

Zapraszamy również na stronę Facebooka naszej pielgrzymki
Piesza Pielgrzymka Żywiecka na Jasną Górę

DEKRET ODWOŁUJĄCY DYSPENSE OD OBOWIĄZKU UCZESTNICTWA WE MSZY ŚWIĘTEJ NIEDZIELNEJ

Biorąc pod uwagę ustalenia podjęte w ramach Zebrania Plenarnego Konferencji Episkopatu Polski (komunikat z dnia 12 czerwca 2021 roku) i nawiązując do kan. 87 § 1 KPK, z dniem 19 czerwca 2021 roku odwołuję dyspensę ogólną od obowiązku uczestnictwa w Mszy świętej niedzielnej oraz w święta nakazane.

Wobec powyższego przypominam, że „wierni są zobowiązani do uczestnictwa w Eucharystii w niedzielę i dni nakazane, chyba że są usprawiedliwieni dla ważnego powodu (np. choroba, pielęgnacja niemowląt) lub też otrzymali dyspensę od ich własnego pasterza. Ci, którzy dobrowolnie zaniedbują ten obowiązek, popełniają grzech ciężki” (KKK 2181).

Nakazowi uczestniczenia we Mszy świętej czyni zadość ten, kto bierze w niej udział, gdziekolwiek jest odprawiana w obrządku katolickim, bądź w sam dzień świąteczny, bądź też wieczorem dnia poprzedzającego (kan. 1248 § 1 KPK, por. KKK 2180).

Jednocześnie polecam, by duszpasterze skutecznie powiadamiając wiernych o zniesieniu dyspensy przypomnieli im o znaczeniu udziału w Eucharystii dla życia duchowego (por. KKK 2182).

Całą wspólnotę Kościoła Bielsko-Żywieckiego ogarniam modlitwą i wszystkim udzielam błogosławieństwa w imię † Ojca † i Syna † i Ducha Świętego. Amen.

† Roman PINDEL
Biskup Bielsko-Żywiecki

Ks. Adam BIENIEK
Kanclerz Kurii

Bielsko-Biała, 16 czerwca 2021 roku
L. dz. 771/2021

Z GIEWONTU NA HEL - PIELGRZYMKA ROWEROWA

Relacja dzień 1 i 2:

Jeszcze mamy Hel daleko... : ) ... pierwsza część XI Wyprawy Rowerowej Rozkręć Wiarę do Granic. Trasa w strugach deszczu i niskiej temperatury sprawiła, że jazda po górskim terenie nastawiła nas na ciężki czas. Czas zmagania. Pielgrzymka to jest trud i dobrze to zaczynaliśmy rozumieć. Szczególnie Ci, którzy pojechali po raz pierwszy. Jednak Bóg nawet przez ulewę daje promienie swojej łaski - doświadczenie wspólnoty. Być razem, tak jak apostołowie - w jednym miejscu i w tej samej sytuacji, daje poczucie siły, odwagi i radości. Raczej nikt z nas sam ani by nie miał ochoty ani siły przejechać odcinka z Żywca do Zakopanego w takich warunkach. Na miejscu zakwaterowaliśmy się w domu Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia. Następnie wyszliśmy w góry aby zdobyć Giewont. Przyjazd z Żywca do Zakopanego i wyjście na Giewont to zaledwie ustawienie się do startu naszej pielgrzymki z Giewontu na Hel. Zatem ZACZYNAMY...Pamiętamy o Was w modlitwie podczas każdej Mszy Świętej.

Relacja dzień 3 i 4:

Polska Jerozolima w Miechowie i Sercanie w Bełchatowie plus Rabka i Siostry Miłosierdzia. Wspólnym mianownikiem tych miejsc są ludzie i ich niesamowita życzliwość. Dostaliśmy taką dawkę dobra i jak zwykle czujemy się onieśmieleni tym... Cały czas czujemy, że nasi gospodarze cieszą się naszą obecnością i tym co robimy. Rozkręcamy Wiarę naszym świadectwem - mamy odwagę cieszyć się życiem. Autentyczna radość jest najbardziej przekonująca dla innych i stawia im zasadnicze pytania: jak i dlaczego? Dlatego bo mamy wiarę a co, za tym idzie sens życia. Bóg jest odpowiedzią na wszystkie pytania nadając sens wszystkiemu. Dziękujemy Bogu, że możemy przeżywać to, co przeżywamy. Że jesteśmy na tyle zdrowi by pokonywać tyle kilometrów rowerem. Że ciągle mamy dobry humor.... CHWALĄ BOGA JEST CZŁOWIEK ŻYJĄCY W PEŁNI.

Relacja dzień 5 i 6:

Gostynin - Grudziądz.

Wyjazd był tak zaplanowany, że niby wszystko było wiadomo, ale jak to na tego typu wyprawach bywa nie wszystko da się zaplanować i często odbiega to od naszych wyobrażeń. I tak noclegi były pewne, ale nie wiadomo jakie. Żadnych hoteli tylko kreatywność naszych gospodarzy decydowała o standardzie. Czasem byliśmy zaskoczeni, zdziwieni lub oszołomieni, ale nigdy nie pretensjonalni (no może przez chwilę). Zawsze jednak szybko zmieniało się nastawienie. Coraz łatwiej otwieraliśmy się na to co oferuje nam Opatrzność Boża, a Ona wie najlepiej. Na wyprawie rowerowej po kilku dniach zmęczenie coraz bardziej dokucza, wiatr staje się nieznośny, deszcz i chłód robią swoje. Jest różnica pomiędzy przejechaniem się rowerem blisko domu nawet w skrajnych warunkach atmosferycznych i wróceniem do bezpiecznego miejsca, a świadomością, że rower to cały dobytek, którym trzeba się przemieszczać od punktu A do punktu B. Psychika i grupa to cała siła by wszystko dało się wytrzymać. Intencja w sercu i sens pielgrzymowania ciągle motywują by wytrwać jeszcze 20 km ... Dziękujemy za skrajne doświadczenia i za nadmiar życzliwości od księży Marianów w Grudziądzu. Wszystko zaplanowali... bo wiedzieli (też są pielgrzymami- rowerzystami). Ks. Andrzej i ks. Roman przez dwa dni robili wszystko by nam niczego nie brakowało.

Relacja dzień 7 i 8:

Gdańsk - Sopot - Gdynia - Władysławowo - Hel - BAŁTYK.

Jesteśmy na miejscu. Cel osiągnięty. Z Giewontu na Hel. A teraz od Bałtyku po gór szczyty wracamy do swoich domów bez rowerów. Radości było wiele przez całą drogę. Pogoda wymarzona jak na te warunki zaproponowane Polsce na ten czas. Tylko pierwszy dzień w deszczu, reszta umiarkowany chłód, końcówka ze słońcem. Kończymy pierwszą część wyprawy pod hasłem ROZKRĘĆ WIARĘ DO GRANIC. 1000 km za nami. Dziękujemy Bogu i ludziom za wszelkie dobro jakie stało się naszym udziałem. Już niedługo start kolejnej wyprawy dookoła Polski wzdłuż granic.

BOŻE CIAŁO W ŻYWCU 2021

Zapraszamy do obejrzenia reportażu i fotorelacji z Uroczystości Bożego Ciała w parafii konkatedralnej w Żywcu

zdjęcia p. Krzysztof Niemiec

ROZKRĘĆ WIARĘ DO GRANIC

Tradycyjnie jak co roku Grupa Rozkręć Wiarę umieściła w kaplicy M.B. Częstochowskiej Księgę Intencji. W tym roku pielgrzymi - rowerzyści pod hasłem "Rozkręć Wiarę do Granic" chcą pokonać 4500 km w dwóch wyprawach: od Giewontu po Hel oraz wzdłuż granicy Polski modląc się w intencji naszej Ojczyzny, szczególnie o ustanie pandemii i ochronę każdego życia oraz w intencjach wpisanych do Księgi. Zachęcamy do wpisanie próśb, postanowień lub podziękowań. Wszystkie inetencje będą treścią codziennej modlitwy pielgrzymów podczas Mszy Świętej i modlitywy indywidalnej.

A tak było w poprzednich wyjazdach:

I KOMUNIA ŚWIĘTA - PRZYGOTOWANIE

Środa      5.05.       16.00 - Gr. 2    Środa     12.09.       16.00 - Gr. 2

Czwartek 6.05.       16.00 - Gr. 3   Czwartek 13.09.     16.00 - Gr. 3

WIELKANOC 2021 - ŻYCZENIA

Pragniemy złożyć naszym gościom i parafianom najlepsze życzenia aby z całego serca uwierzyli w to, że te trudne czasy się odmienią i są w stanie również nas przemienić na lepsze. Jest to możliwe z Jezusem, który pokonał śmierć. Błogosławionego świętowania. WASI DUSZPASTERZE

Wysłuchajmy taże życzeń płynących od bp. Romana Pindla

Adoracja w Ciemnicy od 7,00 do Liturgii

Liturgia Męki Pańskiej – 18.00

Adoracja w Bożym Grobie do 22:00

Z racji pandemii aby uniknąć wielkiego nagromadzenia wiernych, Drogę Krzyżową należy odprawić indywidualnie. Katedra i kościół Św. Krzyża będą cały czas otwarte.

Adoracja w Ciemnicy od 9:00 do Liturgii

Liturgia Męki Pańskiej  – 18..00

Adoracja w Bożym Grobie do 21:00

WIELKA SOBOTA

Adoracja w Bożym Grobie od 7,00 przez całą sobotę do Liturgii

Poświęcenie pokarmów będzie na zewnątrz kościoła od 10.00 – 15.00 co pół godziny.

Bardzo prosimy ustawić się z koszykami wokół katedry zachowując odległość 1,5 m.

Liturgia Wigilii Paschalnej – 18.00, nie będzie procesji rezurekcyjnej.

Adoracja w Bożym Grobie od 8:00 do Liturgii

Liturgia Wigilii Paschalnej  – 18.00, nie będzie procesji rezurekcyjnej.

Kocurów Poświęcenie pokarmów o 12.30

Ustawiamy się na zewnątrz kościoła zachowując odległość 1,5 m.

Liturgii Wielkiego Tygodnia oraz Eucharystii w Wielkanoc o 12.30 będzie przewodniczył biskup Piotr Greger

KOMUNIKAT KURII DIECEZJI BIELSKO ŻYWIECKIEJ

Święta Wielkanocne z powodu pandemii stawiają przed nami, zarówno świeckimi jak i duchownymi, wiele wyzwań. Sytuacja ta jest dla nas wszystkich wezwaniem do troski o zdrowie i życie naszych bliskich i nas samych. Zwiększająca się lawinowo liczba zachorowań powoduje coraz większe braki miejsc w szpitalach i może doprowadzić do ich całkowitego zapełnienia. Nasze odpowiedzialne podejście w wielu przypadkach może uratować drugiemu człowiekowi życie. Dlatego wszystkie podejmowane przez nas wysiłki mają służyć zarówno umocnieniu naszej wiary, poprzez możliwy dziś udział w celebracjach liturgicznych, jak i trosce o zdrowie i życie naszych bliskich i nas samych.

Dlatego zachęcamy, aby w czasie świąt osoby, które nie mogą uczestniczyć w kościele w liturgii, uczestniczyły w niej poprzez media.

Przypominamy, że nadal obowiązuje dyspensa Księdza Biskupa od udziału w niedzielnej i świątecznej Mszy świętej dla wszystkich osób, które pragną w niej uczestniczyć, ale z powodu obostrzeń, lęku lub wieku nie mogą. Pięknym sposobem na przeżywanie czasu świąt jest wspólna rodzinna modlitwa w domu, do której serdecznie zachęcamy. Pozwala ona nie tylko oddawać cześć Bogu, ale również budować rodzinne więzi. Na czas Świętego Triduum Paschalnego oraz Świąt Wielkanocnych niech Pan Bóg nam wszystkim błogosławi.

W związku z usilną prośba naszych władz jesteśmy zmuszeni by w Wielkim Tygodniu oraz w Niedzielę i Poniedziałek Wielkanocny umożliwić przeżywanie liturgii w świątyni tylko ograniczonej liczbie osób nie większej niż limity widniejące na drzwiach kościołów.

Podczas liturgii w kościołach może przebywać 1 osoba na 20 m2 z zachowaniem 1,5 m odległości zasłaniając usta i nos maseczką. W związku z tym w naszych kościołach będą obowiązywać następujące limity: